Garanţie în România

Încet, încet mă transform într-un mic turnător, dar… „Asta-i viaţa!”.

Povestea începe încă de acum 2 ani când hotărâm că avem nevoie de o ghilotină la firmă: mai tăiem o carte de vizită, o etichetă, un calendar etc Cumpărăm ghilotina de la o firmă parteneră „care nu a dat rateuri niciodată”. Mergem şi alegem o ghilotină de la ei din showroom. „Nu, nu asta. Nu e aşa bună. Vă recomandăm acest produs made in Germany. E o altă calitate”. Gata. Am fost convinşi. Marfă nemţească, calitatea I. Dăm comanda, plătim avansul şi aşteptăm ghilotina.

După 2 zile vine ghilotina. Arata foarte bine: curată, negru cu roşu, foarte mişto. Să o punem la treabă. Listez 100 de cărţi de vizită şi hai să le tai. Tăia bine ghilotina, nu spun nu, dar avea o mică problemă: tăia strâmb. Făcea o „burtă” la tăiat undeva în jurul a 2mm, iar cărţile de vizită numai dreptunghiulare nu au ieşit. Ca să mă amăgesc puţin îmi spun că nu ştiu eu să folosesc ghilotina aşa că apelez la un meseriaş care în momentul în care o vede, se uită la cuţit şi spune: „Ghilotina asta nu e bună. Mai ai şi alta?”

Bun. Terminăm capitolul Ghilotina şi trecem mai departe. Nu ne-am certat cu firma parteneră şi am continuat să tai cu cutterul.

Acum câteva săptămâni cumpărăm de la o vestită firmă din România (să-i spunem SC A.Nemorosa Com SRL) un trimmer super-mega-profesional, format A3. Dăm comanda, mai cumpărăm şi un apart de biguit şi…vin produsele după 2 zile. Şi astea foarte frumoase: 2 nuanţe de gri cu negru. Super tare. Tai câteva cartoane şi.. taie drept. Sculă bună! Hai să listez câteva calendare de birou, să le tai şi apoi să le biguiesc.

Trimmer care taie stramb

Listez vreo 10 calendare şi apoi le tai. Bucuros că nu mai sunt nevoit să tai cu cutterul nu observ faptul că ….trimmerul tăia strâmb. El de fapt taie drept dar dacă stau să respect marcajele şi ghidajele de pe trimmer numai drept nu tai. Dacă e să „respect” gradaţiile de pe trimmer şi vreau să tai o carte de vizită cu lungimea de 8,5 cm va ieşi o carte de vizită de 9,2 cm. Deci.. milimetrii şi centimetrii coreenilor care au făcut trimmerul sunt mai mari decât ai noştri.

Dacă peste anumite defecţiuni puteam să trec cu vederea, peste faptul că ghidajele şi marcajele nu erau drepte nu aveam cum. Aşa că …sunăm la firma A.Nemorosa Com şi spunem problema. „Da, trimiteţi trimmerul la noi să vedem care este problema”. Trimitem, cum să nu trimitem.

După 4-5 zile primim trimmerul înpoi exact aşa cum l-am trimis. Sunăm din nou la firma A.Nemorosa Com şi primim un răspuns care ne-a lăsat mască: „Da, aveţi dreptate, gradaţiile şi ghidajele de pe trimmer nu sunt bune, dar nu putem să-l schimbăm deoarece l-aţi folosit.”

Deci, conform acestei firme renumite din România produsul se schimbă doar dacă este sigilat / nefolosit. Dar cum să-ţi dai seama dacă produsul este defect dacă nu-l desfaci / foloseşti?

Aşa că azi am revenit la vechiul meu prieten cutterul. Nu ştiu cine l-a inventat dar macar asta taie drept (cu condiţia să ai o riglă dreaptă).