Despre magazine online

De când cu criza foarte multe firme au devenit mai puţin reticente faţă de vânzarea online a produselor (farmacii, obiecte promoţionale, electronice, anvelope etc). Aceste firme nu luau în trecut în calcul acest tip de comerţ pentru că erau mulţumite cu vânzările lor sau mergeau cu românescul „las că merge aşa”.

„Firmele” de web design (observaţi că am folosit ghilimele, vedeţi de ce în continuare) nu au stat cu mâinile în sân şi au aruncat oferte pe piaţă care mai de care mai atrăgătoare ca preţ. Primesc şi eu asemenea mailuri, cel puţin câte 2 pe săptămână. De ex.: „Salut, te pot ajuta cu un magazin online? E cel mai ieftin de pe piaţă. Doar 200 lei. Fără costuri ascunse. Soluţie garantată şi testată. Cele mai multe magazine online din lume o folosesc.” După acest mail urmează un link către un magazin demo.

Alt exemplu, de data asta mai scump, „doar 700 de lei” de la un aşa-numit portal de business: „Vinde online acum cu xxx. Cel mai mic preţ pentru un magazin online creat pe specificaţiile dumneavoastră. De ce atât de ieftin? Petru că dorim să promovăm comerţul online în România. Preţul de 700 de lei acoperă doar costurile de programare.” şi urmează iar un link către un demo.

Dar cel mai tare a fost „Am creat cel ma bun soft pentru magazinele online. Este folosit de peste 70.000 de magazine online din lume. Testează şi comandă acum” şi link către magazin demo.

Bun, nu am nimic cu aceste firme. Dacă agaţă clienţi aşa foarte bine. Însă….MĂCAR AVEŢI BUNUL SIMŢ DE SCHIMBA PRODUSELE DIN OPENCART ÎNAINTE DE A-L PUNE CA şi DEMO! Despre template nu mai vorbesc.

Toate aceste linkuri duc către o instalare de OpenCart care arată exact ca şi în demo-ul OpenCart, fără niciun fel de modificare în ceea ce priveşte structura produselor sau descrierea acestora (care este în engleză), acelaşi template etc şi culmea la demo de administrator aceeaşi parolă.

OpenCart - Open Source Shopping Cart Solution

E adevărat că OpenCart este uşor de folosit dar să-l vinzi ca şi cum ar fi al tău… lasă multe de dorit. Dar… dacă aceste firme reuşesc să vândă aşa… asta e problema clientului că nu se documentează înainte şi …JOS PĂLĂRIA în faţa vânzătorului care convinge un client să cumpere ceva ce poate găsi moka pe internet.

Cât despre firmele serioase nu-mi fac griji, că ele vor putea oricând să producă un magazin online pe placul şi în funcţie de cerinţele clientului şi o firmă serioasă nu duce lipsă de oferte nici în vreme de criză.

Numai bine.